Eski Dostuma Son Mektup

Yürüyordum her zaman ki gibi aynı sokaklarda aynı caddelerde. Soğuktu dışarısı ama tıklım tıklım kalabalıktı caddeler. Adım atacak yer yoktu. Arabaya doğru ilerliyordum.

Aklımda o yoktu. Onu görmeyi uzun zamandır düşünmemiştim. Artık görmekte istemiyordum aslında. Alıp başını gitmişti. Eski sevgilimden falan bahsetmiyorum, eski bir dosttan bahsediyorum. Fetiye'ye doğru inecekken yanlışlıkla kafamı yukarı kaldırmam ile başladı. Nedense bir şey kafamı kaldırıp oraya bakmamı, tam onun göz bebeklerinin içine bakmamı istemişti. O, o esnada sevgilisine hummalı bir şekilde bir şeyler anlatıyordu. Sevgilisi beni sevmezdi zaten. Nedense saçma bir şekilde beni kıskanırdı. Onu gördüğüm anda şapşal bir gülümseme belirdi suratımda. Gerçekten saçmaydı. Onu çıkarmıştım hayatımdan ve yıllar sonra onu ilk defa görmüştüm. Hiç değişmemişti. Yavaşça elimi kaldırdım ve istekli bir biçimde selam verdim. Sevgilisini tanıyor olsaydım ona da selam verirdim. Ama beni tanımayı o reddetmişti. Zaten gerekte yoktu o saatten sonra. O ise nezaketen elini kaldırdı şöylece üstün körü bir selam verip kafasını hemen sevgilisine doğru döndü ve o anlattığı şeyi anlatmaya devam etti.

Şaşırmıştım. Hemde çok fazla. Acaba sevgilisi yanında diye mi böyle yapmıştı. Soğuk ve uzak bir selam vermişti bana. Halbuki daha önceden sahilde gördüğü zaman sarılıp ağlamamış mıydı? Göz yaşlarını görmüştüm, ne kadar silmeye çalışsa da. Aynı kişi miydi? Değişmiş olamaz mıydı? Hayatına girip çıkan insanlar onu da değiştirmiş olamaz mıydı? Kim değişmemişti ki? Herkes değişmişti. Eskisi gibi değildi hiçbir şey.

Sevgilisinin yanında olmadığı bir gün mesaj atar diye düşündüm. En azından sohbet eder, gırgır şamata yapardık. Ama mesaj atmadı. O saatten sonra telefon numaramı da sildi diye düşündüm. KADER! Bundan sonra önemli değil zaten. Lisede kalmış eski bir dost benim için o kişi. Bundan sonra selamımı veririm öyle de geçer giderim. Dallandırıp budaklandırmaya gerek yok. Konuşacak bir şeyimiz kalmadı artık onunla. Herkes istediği hayatı yaşar. Eski sıra arkadaşım, herşey gönlünce olsun. Mutlu olasın! djj*

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞK İKSİRİ

BÜYÜK MAVİ BALİNANIN ÇIĞLIĞI

AKVARYUMUN İÇİNDE