Kızıl Ay - 1

Bundan tam 15 sene önce onunla tanıştım. Ben o zamanlar Kızılay'ın arka sokaklarında ki barlardan birinde hafta içi üç gün sahneye çıkıyorum. Öyle ahım şahım bir mekan değildi. 2+1 bir apartman dairesinden bozma butik bar. Gitar çalıp şarkı söylüyorum. Gelen kişiler hep aynı insanlar. O kadın da her akşam gelirdi. İki bira içer, üç beş kahkaha patlatır sonrasında ortadan kaybolurdu. 

O gece kadınla sohbet etme fırsatı bulmuştum. Benim sahnem bitmişti, başka bir arkadaşım sahneye çıkmıştı. Bar taburelerinde en sağda oturuyorum duvar dibinde. En sevdiğim yer orasıdır. Hem sahneyi rahat görebiliyordum, hem içeriye giren çıkanları rahatça kesebiliyordum. Önce sırtıma dokundu. Sonra sağ elini, benim sağ omzuma doğru yavaşça ilerledi. Kırk yıllık asker arkadaşım gibi elini omzuma atıvermişti. Kulağıma doğru eğildi. Tebrik edeceğini sanmıştım ama öyle değilmiş. "Sana bir teklifim var" dedi.

Ne diyeceğimi şaşırdım. Kadının fazla alkol alıp sarhoş olduğunu düşündüm. Cevap bile vermedim. O yüzden sanırım tekrar etti cümleyi.

-Sana bir teklifim var. 

Bende "Buyurun, sizi dinliyorum" dedim. Ama zaten kadının sarhoş olduğunu düşündüğüm için söyleyeceklerini ciddiye almayacağım. Aklımdan bin bir türlü hikayeler geldi geçti. Acaba teklifin ucu nereye çıkacaktı? "Gel, burada çok ses var. Kapıya çıkalım, anlatacağım." dedi. Bende Biraz tedirgin oldum. Çıkmadan dışarıya arkadaşlarıma kaş göz işareti yaptım. Kadınla birlikte dışarı çıktım. Kadının büyük bir derdi varmış. İki saat, o soğukta barın kapısının önünde dikti beni. Sanki çok meraklıymışım gibi. Ben dinlemek istiyor muyum acaba? "Neden beni seçtin be kadın ?" diye bağırarak sormak istedim ama ahlaklı çocuk çizgimden kayamazdım. Gecenin sonunda hiçbir teklif yapmadan, arabasına atladığı gibi gitti.

Aradan belki bir iki hafta geçti. Tekrar geldi kadın bara. Ben tedirginleştim ve gitarı bırakıp ara verdim sahneme. Dışarıda bir sigara içip kendime geleyim dedim. Kadın peşimden geldi. Daha doğrusu gelmiş. Sigaramı yakıp kafamı kaldırdığımda kadını karşımda gördüm. "Merhaba" dedim yalandan gülümser gibi yaptım. Cevap vermeden elindeki sigarasını ağzına götürdü ve derin bir nefes çekti içine. 
 
-Senden bir cevap bekliyorum.

Ben yine anlamamıştım. Geçen konuşmamızda hiçbir şey sormamıştı ki. Yoksa ben mi çok umursamaz davranıp duymamıştım? Gerçekten teklife dair hiçbir şey hatırlamıyordum. Hatırlamadığımı söylediğimde biraz sinirlendi sanırım. Biraz yüksek bir sesle ve sigarasını suratıma üfleyerek bana cevap verdi.

-Burada bir ayda kazandığını bir gecede kazanmak ister misin?


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞK İKSİRİ

BÜYÜK MAVİ BALİNANIN ÇIĞLIĞI

AKVARYUMUN İÇİNDE